Fulltextové vyhledávání 2.0

Drobečková navigace

Úvod > Přípravná třída > Přípravná třída nejen pro děti s odkladem povinné školní docházky

Přípravná třída nejen pro děti s odkladem povinné školní docházky



Třída je (dle zákona ze dne 31. ledna 2019, kterým se mění zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů) určena pro děti v posledním roce před zahájením povinné školní docházky, u kterých je předpoklad, že zařazení do přípravné třídy vyrovná jejich vývoj, přednostně děti, kterým byl povolen odklad povinné školní docházky.

 

        Děti jsou do přípravné třídy přijímány na základě žádosti rodičů a doporučení školského poradenského zařízení. Vzdělávací program je upraven tak, aby umožnil snadnější následující začlenění do vyučovacího procesu v první třídě a do školního prostředí. V důsledku tím předcházíme možným budoucím školním neúspěchům, které mohou v řadě případů negativně ovlivnit další vývoj dítěte.

 

TŘI ZÁKLADNÍ OTÁZKY, PROČ PRÁVĚ PŘÍPRAVNÁ TŘÍDA

Jaká je hlavní výhoda PT oproti MŠ?
Hlavní předností přípravné třídy je snížený počet žáků, který umožňuje pedagogovi individuální přístup a užší kontakt s dítětem. Vyučující se může více zaměřit na konkrétní potřeby každého dítěte v duchu doporučení školského poradenského zařízení, na jehož základě je dítě do této třídy přijato. Snahou je, aby odklad povinné školní docházky splnil svůj účel a dítě bylo připraveno pro vstup do první třídy.

Pro koho je PT určena a jaké děti ji navštěvují?
Hlavním smyslem je příprava dětí se sociálním či jazykovým znevýhodněním, se sníženou koncentrací pozornosti, s grafomotorickými obtížemi, vadami řeči, sníženou koordinací pohybu a jiným znevýhodněním. Přípravná třída není určena pouze pro děti z vyloučených lokalit, jak se mnozí mylně domnívají.

Jaká je činnost dětí v PT?
Činnosti dětí jsou především zaměřeny na systematickou přípravu k zahájení základního vzdělávání. Hlavním cílem je vybavit děti odpovídajícími dovednostmi a návyky; rozvíjeny budou řečové dovednosti, sociální a komunikační dovednosti, hrubá i jemná motorika, návyky sebeobsluhy a hygieny, časová a prostorová orientace, hudební a výtvarný projev, koncentrace pozornosti a další. Vzdělávací program upravený v duchu těchto zásad zaručí snadnější následující začlenění do vyučovacího procesu v 1. třídě, čímž se v důsledku předchází budoucím školním neúspěchům.

Máte-li další otázky, neváhejte a obraťte se na nás! Rádi Vám zodpovíme nejen vaše dotazy, ale provedeme Vás školou a nabízíme i možnost navštívit přípravnou třídu přímo v jejím každodenním procesu, tzv. „v akci“.

Těšíme se na Váš zájem a spolupráci!                  

Zástupce ředitelky školy pro 1. stupeň: Mgr. Milena Hunalová, 603 998 071

Ředitelka školy: Mgr. Mirka Pátková, 736 642 506

Paní učitelka přípravné třídy: Mgr. Andrea Jokešová